Vanliga frågor

Leverans

    • Våra normala leveranstider är 3-5 Arbetsdagar.
    • OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen.
    • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: Info@Köperi.se

Frakt

  • Frakten är gratis inom Sverige
  • Om du dock ångrar dig och vill lämna tillbaka en vara så står du för frakten.
  • Om du reklamerar en vara och din reklamation blir godkänd skickar vi tillbaks pengar för din frakt. Bifoga oss kvittot för fraktkostnaden.

Ångerrätt

  • Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på Info@Köperi.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, nummer, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund alltid en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Om du vill lämna din vara så är du ansvarig för returfrakt och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Köperi är inte ansvarig för produkter som kommer bort vid frakt.
  • Vid o uthämtade varor kommer du som kund att debiteras för fraktkostnaden.
  • Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

Reklamation

  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Eventuella fel och defekta varor ska alltid reklameras till Info@xn--kperi-jua.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, en bild och beskrivning av felet.
  • Vi kommer då att kontakta dig för att i samtycke antingen återbetala dig eller skicka ut en ny vara.

Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tull och andra kostnader

  • Alla varor är tullfria och fraktfria. Det belopp som står när ni beställer varor är det enda ni betalar. Inga dolda avgifter finns